صفحه اصلی / مجله تجارت

فعالیت کارخانه های کره جنوبی بیشترین نرخ رکود در 19 سال اخیر را تجربه میکند

رکود فعالیت کارخانه های کره جنوبی
سئول (رویترز) – طبق نتایج یک نظرسنجی منتشر شده در روز دوشنبه، فعالیت کارخانه‌های کره جنوبی در ماه ژوئن با نرخ کاهش بیشتری روبرو شد و دوره رکود خود را به 12 ماه متوالی افزایش داد. این وضعیت نشان می‌دهد که اقتصاد کره جنوبی در تلاش برای ایجاد یک بازده قوی با چالش‌هایی روبروست.نتایج این نظرسنجی با سایر نشانه‌های مثبت از احیای تولید و صادرات در کشور به طرز واضحی متفاوت است، که نشان می‌دهد نگرانی‌ها و شرایط کساد کسب و کار سازندگان ممکن است برای مدتی دیگر ادامه داشته باشد تا به بهبودی برسند.

شاخص خرید مدیران پورتفوی سی‌اندپی گلوبال (PMI) کره جنوبی، که با توجه به تناسب فصلی تنظیم می‌شود، در ماه ژوئن از 48.4 در ماه مه به 47.8 رکود داشت. این عدد نشانگر کمترین سطح این شاخص و نخستین کاهش آن در سه ماه گذشته است.
از ژوئیه 2022، این شاخص برای جداکردن رشد از رکود، زیر عدد 50 باقی مانده است که این دوره طولانی‌ترین رکورد مشابه در نظرسنجی‌هایی است که از آوریل 2004 آغاز شده است.تولید و سفارشات جدید به ترتیب در طول هشت ماه و شش ماه گذشته بیشترین کاهش را نشان دادند و این امر باعث کاهش شاخص کلی شده است.همچنین، سفارشات صادراتی جدید نیز در مدت پنج ماه گذشته با بیشترین کاهش روبرو شدند، و نظرسنجی به نقص درخواست‌ها در بازارهای صادراتی کلیدی، به خصوص در آسیا و اروپا، اشاره کرد.اقتصاد چهارمین بزرگترین کشور آسیا در ربع اول سال رشدی محدود را به ثبت رساند و به دلیل تقاضای خارجی ضعیف، با مشکلاتی مواجه شده است.
بهره‌ برداری‌هایی در حوزه‌های تورم و زنجیره تأمین صورت گرفته است، اما این بهبودها اغلب ناشی از تقاضای ضعیف تر بوده است. تورم قیمت ورودی، در دوره رشدی که از ژوئیه 2020 آغاز شده بود، کمترین رشد را داشت، در حالی که زمان تحویل تأمین‌کنندگان نیز از ماه مه 2013 به میزان قابل توجهی کاهش یافت.قیمت‌های تولید برای دومین ماه به ترتیب کاهش یافتند، زیرا فشارهای هزینه‌ای کاهش یافت، اما شواهدی بود که نشان داد کاهش قیمت‌ها به منظور تحریک فروش انجام شده است.داده‌های نظرسنجی PMI برای ماه ژوئن نشان داد که شرایط عملیاتی در بخش تولید کره جنوبی در نصف سال 2023 همچنان محدود مانده است، اظهارات اقتصاددان یوسف باتی از S&P Global Market Intelligence : “اعتماد تولیدکنندگان به آینده تولید در ماه ژوئن به کمترین سطح خود از دسامبر 2022 رسید، که این امر با وجود رشد قابل توجه در ماه می به سطح بالاتری در 10 ماه گذشته مقایسه می‌شود.”

منبع

برای دریافت مشاوره فرم زیر را تکمیل کنید