صفحه اصلی / مجله تجارت

چگونه الکساندر وانگ ارتشی از کلیکی ها را به یونیکورن هوش مصنوعی تبدیل کرد

چگونه الکساندر وانگ ارتشی از کلیکی ها را به یک یونیکورن هوش مصنوعی تبدیل کرد

الکساندر وانگ در سال 2016، در سن 19 سالگی و پس از انصراف از دانشگاه MIT، به عنوان یکی از بنیانگذاران شرکت Scale AI فعالیت خود را آغاز کرد.

در آن زمان جاستین بیبر و دریک در رسانه‌ها حضور برجسته‌ای داشتند، دونالد ترامپ نیز به تازگی وارد دفتر مدیریت کاخ سفید شده بود شرکت‌ های خودروهای بدون سرنشین با یک مشکل مواجه بودند:

آن‌ها میلیون‌ها مایل اطلاعات رانندگی در جاده را داشتند اما به نرم‌افزاری نیاز داشتند که به خودروهای بدون سرنشین تفاوت یک تکه کاغذ و یک عابر پیاده را آموزش دهد. وانگ نه تنها بازار را به خود اختصاص داد، بلکه Scale را در حوزه دیگری که در سال 2023 بسیار درباره آن شنیده می‌شود، یعنی هوش مصنوعی تولیدی، در موقعیت خوبی قرار داد.

وانگ میگوید:ما در میان فرصت های طلایی هوش مصنوعی تولیدی، از ابزارها و نیاز های اصلی هستیم”، کسی که برای مدت کوتاهی پس از اینکه Scale در سال 2021 با ارزش 7.3 میلیارد دلار ارزیابی شد، جوان‌ترین میلیاردر خودساخته جهان شد. مشتریان او در حال حاضر شامل وزارت دفاع آمریکا و OpenAI ( کمپانی تولید نرم افزار های هوش مصنوعی) هستند.

اما این موفقیت تنها بر پایه ربات ساخته نشد. بلکه به یک ارتش انسانی نیز نیاز بود: ارتش کلیکی ها! حدود 240،000 نفر در کنیا، فیلیپین و ونزوئلا برای Remotasks، یک شرکت فرعی است. Scale در بازاریابی خود اشاره‌ای به کلیکی ها و Remotasks نمی‌کند. این نیروی خدماتی خارجی که به کلیکی ها معروف هستند، کار  بنیانی و حیاتی هوش مصنوعی را انجام می‌دهند، یعنی برچسب‌گذاری داده‌های مورد استفاده برای آموزش. کلیکی ها برای Scale از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

به گفته ونگ، کلیکی ها در فرایند ساخت سیستم‌های هوش مصنوعی در Remotasks بسیار بسیار مهم هستند. او می‌گوید: “ما همیشه به حضور انسان در فرایند نیاز داریم.

اگر فکر می‌کنید که این ایده با عقاید معمول درباره هوش مصنوعی در تضاد است که می‌خواهد ما را از بیکار کند،درست فکر می‌کنید. با این حال، Scale به عنوان یک فروشگاه چندمنظوره برای تأمین نیروی انسانی برای انجام وظایفی که الگوریتم‌ها نمی‌توانند انجام دهند، طراحی شده است – به طور کلی، در تضاد با هوش مصنوعی.

بسیاری از کلیکی ها در Remotasks کمتر از 1 دلار در ساعت حقوق دریافت می‌کنند و به طور روزافزون این موضوع به یک نگرانی اخلاقی تبدیل شده است.

در یک مطالعه در سال 2022 درباره شرایط کاری، ریموت تسک به حداقل دو معیار از 10 معیار کار منصفانه پاسخ می‌دهد. علاوه بر ملاحظات اخلاقی، سوالات تجاری نیز وجود دارند – به ویژه کاری که  Scale با Remotasks انجام میدهد، به راحتی قابل جایگزینی است. اما سهامداران Scale به اینکه ونگ قادر به حفظ رهبری شرکت در برابر رقبا خواهد بود، مطمئن هستند.

ویلیام هاکی میگوید :”ونگ به دلیل اینکه یک نابغه‌ است موفق نشد – تعداد زیادی از دانش آموزان در سن بیست سالگی MIT را ترک میکنند.” ، موسس میلیاردر ۱۳ میلیارد دلاری شرکت فین‌تک Plaid که در هیئت مدیره Scale نیز حضور دارد اضافه میکند “او یک اخلاق مداری بی‌نظیر دارد که  که تاکنون هیچ کدام از افرادی که دیده‌ام این‌طور نبودند.”

 

 

علاقه‌مندان به دنیای تجارت و بازار جهانی میتوانند هر روزه رویدادها و تحولات اقتصادی را در سراسر جهان دنبال کنند از ساختمان وال استریت گرفته تا توسعه هوش مصنوعی. با عضویت در مجله تجارت از آخرین اخبار و مطالب دنیای تجارت بهره مند شوید .

مجله تجارت یک بخش جذاب ارائه شده توسط تیم محتوایی بازرگانی بین المللی پنجه ای , حاوی  مطالب متنوع و غنی  در زمینه تجارت و اقتصاد جهانی ,  فرصتی است برای استفاده از  از تجربیات و نظرات افراد موفق در عرصه تجارت و برداشتن قدمی بزرگ در چشم انداز رشد و موفقیت.

 

مجله تجارت نقطه آغاز حرفه ای شدن است . عضو شوید

برای دریافت مشاوره فرم زیر را تکمیل کنید