صفحه اصلی / مجله تجارت

وضعیت سهمیه واردات 1403 مشخص شد

وضعیت سهمیه واردات ۱۴۰۳ مشخص شد!

خبری تازه و مهم برای کسانی که در حوزه تجارت و تولید فعالیت دارند! سامانه جامع تجارت به صورت رسمی اعلام کرده است: سهمیه واردات برای سال ۱۴۰۳  کاملاً متفاوت از گذشته خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با این تغییرات مهم، با ما همراه باشید.

سهمیه واردات تولیدی و بازرگانی:

در این حوزه، برای شما اخبار خوبی داریم. سهمیه علی‌الحساب برای فصل تابستان ۱۴۰۳، ۶۰٪ از واردات سال۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است. میتوانید مقدار سهمیه استفاده شده یا باقی مانده خود را در سامانه جامع تجارت از نقش بازرگان قسمت مدیریت مجوز ها ببینید.

بخوانید: واردات لاستیک کامیون

سهمیه واردات ماشین‌آلات:

برای صنعت ماشین‌آلات، فرصت‌های جدیدی در انتظار شماست. با توجه به تغییرات اعلام شده، امکان ادامه فرآیند تجاری بدون کنترل سهمیه را دارید. منتظر اعلام مقادیر سهمیه‌های جدید از سوی وزارت صمت باشید.

این اطلاعات هر هفته از طریق مجله تجارت شرکت بازرگانی پنجه ای به روز رسانی میشود.

خرید چوب

 

سهمیه واردات CKD و CBU:

اگر به CKD و CBU علاقه‌مند هستید، حتماً اعلام مقادیر سهمیه جدید را دنبال کنید. فرصت‌های جدیدی در انتظار شماست که با اطلاع از سهمیه‌های جدید قابل دسترسی خواهند بود.

بخوانید: شرایط واردات کشنده به کشور

تغییرات دیگر:

  • پرونده‌های دارای تأمین ارز یا ترخیص از بررسی سهمیه واردات معاف هستند.
  • تخصیص سهمیه مازاد به کالاهای خاص در تابستان۱۴۰۳ ادامه دارد.
  • معافیت ثبت‌سفارش‌های «قرارداد با دستگاه‌های اجرایی» لغو شده است.

از این پس، تغییرات را به دقت دنبال کنید و برنامه خود را به‌موقع در سامانه جامع تجارت ثبت کنید. این تغییرات فرصت‌های جدیدی را برای تجار و تولیدکنندگان فراهم می‌کند.

اگر قصد واردات کالا از کشورهای خارجی دارید، شرکت بازرگانی پنجه ای با چند دهه فعالیت مستمر به آماده خدمات رسانی به شما عزیزان میباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در واحد پشتیبانی در ارتباط باشید.

برای دریافت مشاوره فرم زیر را تکمیل کنید